Senf
B&O byggeindustri A/S
Kasa Gruppen

Stenløse - Ølstykke Atletik og Motion

Vi løber sammen - vil du med?

«
December
»
mantironstorfrelørsøn
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Direct Login:

Praktisk info

 På denne side finder du oplysninger om tilmelding, starttider, parkering, bad og omklædning mv.

Tilmelding og betaling

Se under punktet "Tilmelding" i menuen til venstre. Her ses også priser for løbet. Deltagergebyr betales samtidig med tilmelding. 

Betalte startnumre refunderes ikke, men kan overdrages til en anden løber. Navn på startnummeret kan ændres ved at sende en mail til landsbylobet@soam.dk inden sidste tilmeldingsfrist. 

Afhentning af startnummer
Startnumre skal afhentes i Smørum Centret eller på løbsdagen i Kulturhuset. Startnumre sendes ikke.

Afhentning af startnummer kan ske på følgende tidspunkter:

  • Torsdag den 31. maj kl. 16-18 i Smørum Centret, Flodvej 75 (udendørs bod midt i centret)
  • Fredag den 1. juni kl. 16-18 i Smørum Centret, Flodvej 75 (udendørs bod midt i centret)
  • Eller på løbsdagen lørdag den 2. juni fra kl. 11 og frem til 30 minutter før start i Stævnesekretariatet, Flodvej 68.
    Kom i god tid da der kan være ventetid.


Ændring af distance
Ændring af distance sker ved at sende en mail til landsbylobet@soam.dk inden sidste tilmeldingsfrist. Efter sidste tilmeldingsfrist kan distancen ændres ved henvendelse i Stævnesekretariatet på løbsdagen. 

Ved ændring af distancen til en længere rute, betales differencen i tilmeldingsgebyret. Ved ændring af distancen til en kortere rute, refunderes differencen i tilmeldingsgebyret ikke. 

 

Tidsplan og starttider
Landsbyløbet afholdes hvert år den første lørdag i juni. 

Kl. 11.00  Stævnesekretariatet åbner i Kulturhuset (tilmelding, afhentning af startnumre osv.)
Kl. 13.15  Fælles opvarmning for halvmaraton-løbere og Børneløbet
Kl. 13.30  Start Børneløbet
Kl. 13.35  Start halvmarathon
Kl. 14.00  Fælles opvarmning for 5 km og 10 km
Kl. 14.15  Start 10 km løb
Kl. 14.30  Start 5 km løb
Kl. 15.25  Præmieoverrækkelse og lodtrækning

 

Ruter
I Landsbyløbet kan du vælge mellem følgende distancer:

  • Børneløb (til og med 12 år fyldt på løbsdagen)
  • 5 km løb
  • 10 km løb
  • Halvmaraton

Du kan finde rutekort og beskrivelse af ruterne under menupunktet "Ruter" i menuen til venstre.

 

Væskedepoter/forplejning
Væskedepoterne er markeret på rutekortene. Se under menupunktet "Ruter" i menuen til venstre.

På alle væskedepoter er der vand og energidrik.
I målområdet er der vand, saft, frugt og en energibar pr. løber.

 

Børneløb - må mor og far løbe med?
Børneløbet foregår på stierne i Smørum. Børnene krydser på intet tidspunkt veje med biler/motorkøretøjer. Trafiksikkerheden er derfor i orden. Men for de mindre børn kan det alligevel være rart at have en voksen ved sin side på børneløbet. Og mor og far må meget gerne løbe med. Det kræver ingen tilmelding for de voksne.

 

Start og målområde
Alle ruter starter og slutter ved Kulturhuset, Flodvej 68, 2765 Smørum.

Både bagved og foran Kulturhuset er der en stor græsplæne, hvor der er god plads til tilskuere, samt til at du og dine løbevenner kan mødes før og efter løbet. I er velkomne til at medbringe telt, pavillon eller lignende, som kan sættes op på græsset.

Der er toiletter i Kulturhuset samt i Smørum Idrætscenter som ligger cirka 300 meter fra Kulturhuset. 

 

Offentlig transport / parkeringsmuligheder
Vi anbefaler, at du ikke medbringer bil, hvis du har andre transportmuligheder, da antallet af parkeringspladser er begrænset. Buslinierne 147, 157, 159 og 216 kører næsten til døren fra Ballerup eller Måløv Station.

Der er muligheder for at parkere ved Boesagerskolen, Smørum Centret, Rådhuset og Lægehuset

Alle parkeringspladser er indenfor 200-300 meter fra Kulturhuset. Der er ikke mulighed for at benytte Kulturhusets parkeringspladser, da disse anvendes til start-/målområde.

 

Omklædning og bad
Der er mulighed for omklædning i Smørum Idrætscenter (300 m fra start/mål) indtil kl. 16 hvor Idrætscentret lukker. Vi anbefaler dog omklædning hjemmefra.

 

Opbevaring af bagage
Bagage kan opbevares i Stævnesekretariatet. Opbevaring sker på eget ansvar. Bagagen skal være mærket med navn eller startnummer. Bagagen opbevares i et aflukket rum og udleveres på forespørgsel til den, som oplyser navn/nummer.

 

Elektronisk tidtagning ved brug af chip
Landsbyløbet anvender elektronisk tidtagning til alle distancer. Din start- og sluttid registreres ved hjælp af en lille chip, som er integreret i startnummeret. Uden startnummer, ingen tid!

 

Brutto og netto tider
Bruttotiden er tiden fra løbet skydes af og til løberen er i mål.
Nettotiden er tiden fra løberen krydser startmåtten (mållinien) og til løberen kommer i mål.
Vinderne vil blive kåret efter bruttotiden, dvs. først i mål vinder. Nettotiderne oplyses, men bruges ikke til kåring af vindere.

Hvis du ikke løber for at vinde løbet, er det derfor uden betydning for din tid, om du starter først eller sidst i startfeltet. Vi råder derfor de hurtige løbere til at stille sig forrest, og de langsommere løbere til at vælge en plads bagerst i feltet. På den måde kommer alle bedst muligt fra start uden at løbe i vejen for hinanden.

 

Resultatlister og diplom
Løbsresultaterne vil kunne ses her umiddelbart efter løbets afslutning, og her vil du også kunne printe dit diplom. 

 

Spørgsmål
Har du spørgsmål på selve dagen, kan du få svar i Stævnesekretariatet i Kulturhuset, Flodvej 68, 2765 Smørum (samme sted som løbet starter/slutter).

Har du spørgsmål inden løbet, er du velkommen til at skrive eller ringe til os på landsbylobet@soam.dk eller tlf. 70 26 33 44.

Vi ønsker dig en rigtig god løbeoplevelse.

Med venlig hilsen Landsbyløbet